woensdag 4 april 2012

ding 27

Ding 27 doorgelezen en filmpjes bekeken.
Hier word ik mij weer zeer bewust van het feit hoe weinig ik weet van het internet.
Wanneer ik iets wil opzoeken op het internet, ga ik naar google, google afbeeldingen e.d.
Je gebruikt het bv. voor een werkstuk o.i.d. maar verder gaan wij ook niet.

Er is dus veel meer tussen hemel en aarde.

Wanneer mensen foto's, filmpjes e.d. gaan pulbliceren doen ze dat met de intentie dat anderen dit ook gaan bekijken (neem ik aan) . Dan is er ook kans dat er personen kunnen zijn die daar weer minder leuke dingen mee gaan doen. Dit  is tegelijkertijd  mijn wantrouwen van  het internet en pagina's zoals facebook, hyves e.d.
Ik wist niet dat je een soort veiligheid kunt inbouwen dat toch niet iedereen met jou gegevens aan de haal gaat.

Hoe zit het echter wanneer iemand smaad, laster over jou verspreid, misschien foto's.
Kan je dan ergens terecht. Ik begin er nu over na te denken, ook omdat nu die rechtszaak aan de gang is m.b.t. kinderdagverblijven. Ik snap nu hoe erg het kan zijn.

1 opmerking:

  1. Hoi Wilma,
    Je kunt inderdaad als je foto's en filmpjes publiceert op het internet aangeven of je wilt dat ze openbaar worden of alleen bekeken kunnen worden door personen die jij daar toestemming voor hebt gegeven.

    Als er laster over jou verspreid wordt op het internet kun je hiermee naar de rechter stappen.

    Groet Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen